ferdi64
vites geciş sorunu
13
166
Konuyu Okuyanlar:1 Ziyaretçi
Şuan Offine!
Şuan Offine!
ferdi64 TofasTeam Üye
TofasTeam Üye

  • Konular42
  • Mesajlar104

  • İsim: ferdi
    Şehir: Uşak
    Yaşınız: 32
    Araç Serisi: Şahin
    Model Yılı: 1989
s.a arkadaslar arac özelikle soğukken vitesler cok zor geciyor resmen baya baya güc kullanıyorum nedendir acaba birde sanzıman yağı ne zamndan zamana değişmesi gerekiyor onunla alakası olabilirmi
[+] 1 üye bu paylaşımı beğendi
Şuan Offine!
Şuan Offine!
efe 721 TofasTeam Üye
TofasTeam Üye

  • Konular58
  • Mesajlar420

  • İsim: Aykut
    Şehir: sivas
    Yaşınız: 30
    Araç Serisi: dogan slx 94
Yağ soğukken katilasmasi viteslerin geçişini ister istemez zorlastiriyor motor yağını değiştirdiğinde kontrol ettirmek de fayda var
Şuan Offine!
Şuan Offine!
ozturk46 TofasTeam Üye
TofasTeam Üye

  • Konular29
  • Mesajlar2,744

  • İsim: MEHMET EMİN
    Şehir: Kahramanmaraş
    Yaşınız: 24
    Araç Serisi: Diğer
    Model Yılı: ----
90 numara yağ konuluyor abi ama dediğiniz gibi olmaması gerek ısınınca nasıl peki
Şuan Offine!
Şuan Offine!
ferdi64 TofasTeam Üye
TofasTeam Üye

  • Konular42
  • Mesajlar104

  • İsim: ferdi
    Şehir: Uşak
    Yaşınız: 32
    Araç Serisi: Şahin
    Model Yılı: 1989
ısınınca sorun yok ben aracı 5 yıdır kullanıyorum her seferinde tamirci bakıyor sansıman yağı var diyor hic değiştirmedik. belli bi zamanda değişim gereklimi acaba
Şuan Offine!
Şuan Offine!
ozturk46 TofasTeam Üye
TofasTeam Üye

  • Konular29
  • Mesajlar2,744

  • İsim: MEHMET EMİN
    Şehir: Kahramanmaraş
    Yaşınız: 24
    Araç Serisi: Diğer
    Model Yılı: ----
Ustalar değiştirme taraftarı değil çoğu şanzuman diferansiel yağı değişmez üstün ekler diyor ama saçma bir şey oda ısınıp soğuyor özelliğini yitiriyor kararıyor yani
ısınınca sorun yoksa sen o yağı boşalttırıp 90 numara yağ koyduttur abi
Şuan Offine!
Şuan Offine!
06zyn21 🔩🔧 ElektroMekaniker 🔧💪(Tamirci)
*****
Mekaniker

  • Konular40
  • Mesajlar2,186

  • İsim: Çağatay
    Şehir: Ankara
    Yaşınız: 19
    Araç Serisi: Doğan SLX
    Model Yılı: 1994
@ozturk46 90 numara yağ koyarsan o sanzimana ötmesi kaçınılmaz olur ısınınca viskozitesi düşen yani ısınınca kalınlaşan soğukken ince yani viskozitesi yüksek olan bir yağ gerekiyor ben hala araştırıyorum şanzımana koyacağım yağı ötmesini istemem açıkçası  düşün
ELEKTRO~ᴍᴇᴋᴀɴɪᴋᴄɪ 🔧🔩💪
Şuan Offine!
Şuan Offine!
DarkredBlue61 Aktif Tofaşcı
**
Aktif Tofaşcı

  • Konular151
  • Mesajlar14,615

  • İsim: Ahmet
    Şehir: Ankara
    Yaşınız: 27
    Araç Serisi: Kartal 1.6i.e
    Model Yılı: 2001
5 yıl uzun bir süre aslında yaği değiştirip dene olmadı.ayırma çatalı filan ne duumda bilmek gerek normalde kışın her araçta zor geçer.bizim araç soğukken 10 20 km hızda girmiyor neredeyse 1.vitese.fakat motor ısınınca filan 30 40 kmde  rahat geçiyor ve motor freni ile durduruyorum aracı.
Şuan Offine!
Şuan Offine!
ferdi64 TofasTeam Üye
TofasTeam Üye

  • Konular42
  • Mesajlar104

  • İsim: ferdi
    Şehir: Uşak
    Yaşınız: 32
    Araç Serisi: Şahin
    Model Yılı: 1989
(23.12.2020, 14:45)DarkredBlue61 yazdı: 5 yıl uzun bir süre aslında yaği değiştirip dene olmadı.ayırma çatalı filan ne duumda bilmek gerek normalde kışın her araçta zor geçer.bizim araç soğukken 10 20 km hızda girmiyor neredeyse 1.vitese.fakat motor ısınınca filan 30 40 kmde  rahat geçiyor ve motor freni ile durduruyorum aracı.

aynen kardeşim haklısın yağı değiştirince sorun olurmu acaba ses vs gelirmki
Şuan Offine!
Şuan Offine!
ozturk46 TofasTeam Üye
TofasTeam Üye

  • Konular29
  • Mesajlar2,744

  • İsim: MEHMET EMİN
    Şehir: Kahramanmaraş
    Yaşınız: 24
    Araç Serisi: Diğer
    Model Yılı: ----
(23.12.2020, 14:06)06zyn21 yazdı: @ozturk46 90 numara yağ koyarsan o sanzimana ötmesi kaçınılmaz olur ısınınca viskozitesi düşen yani ısınınca kalınlaşan soğukken ince yani viskozitesi yüksek olan bir yağ gerekiyor ben hala araştırıyorum şanzımana koyacağım yağı ötmesini istemem açıkçası  düşün

şanzuman 90 diferansiyel 140 olacak başka ne yağı konacak ki
Şuan Offine!
Şuan Offine!
06zyn21 🔩🔧 ElektroMekaniker 🔧💪(Tamirci)
*****
Mekaniker

  • Konular40
  • Mesajlar2,186

  • İsim: Çağatay
    Şehir: Ankara
    Yaşınız: 19
    Araç Serisi: Doğan SLX
    Model Yılı: 1994
(23.12.2020, 15:35)ozturk46 yazdı:
(23.12.2020, 14:06)06zyn21 yazdı: @ozturk46 90 numara yağ koyarsan o sanzimana ötmesi kaçınılmaz olur ısınınca viskozitesi düşen yani ısınınca kalınlaşan soğukken ince yani viskozitesi yüksek olan bir yağ gerekiyor ben hala araştırıyorum şanzımana koyacağım yağı ötmesini istemem açıkçası  düşün

şanzuman 90 diferansiyel 140 olacak başka ne yağı konacak ki

tek viskozite yağ bu sıcakta da 90 numara soğukta da 90 numara akışkanlığında olacak demek bizim şanzımanlar ısınınca ötüyor soğukken değil o nedenle çift viskozite değerli bi yağ arayışı içerisine girmiş bulunmaktayım  düşün Anlamadım
ELEKTRO~ᴍᴇᴋᴀɴɪᴋᴄɪ 🔧🔩💪