DarkredBlue61
Buji Ömrü
22
289
Konuyu Okuyanlar:1 Ziyaretçi
Şuan Offine!
Şuan Offine!
DarkredBlue61 Aktif Tofaşcı
**
Aktif Tofaşcı

  • Konular148
  • Mesajlar14,277

  • İsim: Ahmet
    Şehir: Ankara
    Yaşınız: 27
    Araç Serisi: Kartal 1.6i.e
    Model Yılı: 2001
3 Tanesi Beyaz 1 i Hafif Kurumlu. Bunları Buji Test Cihazi Harici Birşey ile Ölçemiyor Muyuz? Direnç Olur Bişey Olur Neye Göre Yenilerini Almak Gerek?

Yaklaşık 20 Bin Km Oldu İlk Kez Söküldü.Tırnak Aralıklarını Ayarladım Ama Sankı Pek İşe Yaramadı Gibi.Araç Geç Çalışmaya Rolantide Sorunlara Başladı Bu Sefer.


[Resim: e1LT-1]
[Resim: e1LT-2]
[Resim: e1LT-3]
Şuan Offine!
Şuan Offine!
Cihan ÇAK TofasTeam Üye
*
TofasTeam Üye

  • Konular36
  • Mesajlar384

  • İsim: Cihan
    Şehir: Ordu
    Yaşınız: 32
    Araç Serisi: Tempra
    Model Yılı: 1997
20 bin km yapmış
değissen daha iyi olur
Aracın rahatlar

Ngk 7987 kullan derim
Şuan Offine!
Şuan Offine!
DarkredBlue61 Aktif Tofaşcı
**
Aktif Tofaşcı

  • Konular148
  • Mesajlar14,277

  • İsim: Ahmet
    Şehir: Ankara
    Yaşınız: 27
    Araç Serisi: Kartal 1.6i.e
    Model Yılı: 2001
(30.01.2024, 09:59)Cihan ÇAK yazdı: 20 bin km yapmış
değissen daha iyi olur
Aracın rahatlar

Ngk 7987 kullan derim

Elimde Başka Beyin Var Belki Onunla Yazın Deneyebilirim Ama Şu An Pek Düşünmuyorum.Yakıtı ve Aracın Çalışması vs sını Normale Oturdukdan Sonra Belki. 

tırnak araları ne kadar bunun?
Şuan Offine!
Şuan Offine!
TÜRK_EGiNLi Aktif Tofaşcı
**
Aktif Tofaşcı

  • Konular12
  • Mesajlar431

  • İsim: Ahmet
    Şehir: Erzincan
    Yaşınız: 58
    Araç Serisi: Şahin S
    Model Yılı: 1996
Yanlış hatırlamıyorsam sentil ile 0,70 yapılıyordu diye hatırlıyorum bujiler kötü gözükmüyor iyi yakmış buji kablosunuda kontrol et ve alabiliyorsan hiç düşünme iridyum buji al araban uçup kaçmaz fakat gaza bastığında seni üzmez.
[+] 1 üye bu paylaşımı beğendi
Şuan Offine!
Şuan Offine!
DarkredBlue61 Aktif Tofaşcı
**
Aktif Tofaşcı

  • Konular148
  • Mesajlar14,277

  • İsim: Ahmet
    Şehir: Ankara
    Yaşınız: 27
    Araç Serisi: Kartal 1.6i.e
    Model Yılı: 2001
(30.01.2024, 12:38)TÜRK_EGiNLi yazdı: Yanlış hatırlamıyorsam sentil ile 0,70 yapılıyordu diye hatırlıyorum bujiler kötü gözükmüyor iyi yakmış buji kablosunuda kontrol et ve alabiliyorsan hiç düşünme iridyum buji al araban uçup kaçmaz fakat gaza bastığında seni üzmez.

ie lerde 85 95 arası fakat ben 80 yaptım. ona rağmen araçta özellikle rolantide şu sıra sorun var. gaz ayarına bakılması lazım yada hava alıyor bir yerden o yüzden dengesizleşiyor. havalarda soğuk hiçç elleyesim yok Big Grin olmadı bi ara takım buji allır değiştiririm. durumları banada kötü gelmedi ama acaba tırnak arasından dolayımı iyice aptallaştı çözemedim. yada bir daha söküp zımparalayıp 85 yapıcam tekrar deneyeceğim. kafamda 70 yapıp denemek var aslıdna bazıları lpg de olduğu için 70 idealdır diyor ama geniş bir zamanda onu denemek lazım. tabi bu sefer bobinleri yorarmı nuda bilmiyorum açıkcası.


ırıdyum buji şu an kullanmamda yaza doğru beyini değiştirip belki.ateşleme bobinlerimde eskidi  aslında. buji kablolarındada bir sorun olmaması gerek diye düşünüyorum  opar almıştım en son
Şuan Offine!
Şuan Offine!
TÜRK_EGiNLi Aktif Tofaşcı
**
Aktif Tofaşcı

  • Konular12
  • Mesajlar431

  • İsim: Ahmet
    Şehir: Erzincan
    Yaşınız: 58
    Araç Serisi: Şahin S
    Model Yılı: 1996
Tırnak aralığı 85 çok olur,diye düşünüyorum bir konuda sende yazmışsın hatta Mustafada yazmış lpg için 0,65 yapın denmiş ben iridyum buji aldım göz ile kontrol ettim taktım sıkıntı olmadı bu sene bakım yaptırırken karbüratörcü arkadaş ayarladımı farkında değilim fakat sıkıntı yok gaz yemesi falan çok iyi sadece 140 civarı şaft balans yapıyor fırsat bulursam onuda yaptıracağım.
Şuan Offine!
Şuan Offine!
Falcon417 Genel Sorumlu
*****
Genel Sorumlu

  • Konular223
  • Mesajlar82,205

  • İsim: Mustafa
    Şehir: Adana
    Yaşınız: 36
    Araç Serisi: Şahin
    Model Yılı: 1989
  • Rep puanı 553
Ahmet kalp krizi geçirir aman iridyum falan demeyin bize itibar etmiyor :haha
Bujinin ohm değerini bilmek lazım ölçü aletiyle bakılırda 20 bin yapmış bujiyi değiştir artık pintilik yapma git orjinal champion bul bir yerlerden, bu markada da anlamadığım bişey var standart karbüratörlü araç için olanını aldı arkadaş kepaze etmişti ie için sıkıntı yok Kahve Gazete
[+] 1 üye bu paylaşımı beğendi
Forum yönetimiyle alakalı sorunların dışında tarafıma özel mesaj gönderimi yapmayınız
[Resim: kkDld9.jpg]
"Ne çok gezen bilir, ne çok okuyan bilir.. En çok cahil bilir, o her şeyi bilir..."
Şuan Offine!
Şuan Offine!
erdem2680 TofasTeam Üye
*
TofasTeam Üye

  • Konular42
  • Mesajlar2,902

  • İsim: Hakan Özkan
    Şehir: İstanbul
    Yaşınız: 34
    Araç Serisi: Doğan S 1994
ben 2021 şubat olması lazım letgodan birinden NGK iridyum buji aldım. Tedaşta çalışıyordu. aracına takmak nasip olmamış. uygun bir fiyata vermişti. taktım arabaya 3 yıl oldu. Orjinal mi sahte mi bilmiyorum ama kıvılcımları mor ışın gibiydi Smile Yüzük varya, işte onu çevirince dişliden çıkıyor hihihi böyle olunca sahte yorumları vardı forumda. ama hiç sorun çıkarmadı yani.
Eski normal Bosch ve Şampiyon bujilerde yüzük çıkmıyordu ve kıvılcım sarı ışın gibiydi hihihi
Şuan Offine!
Şuan Offine!
DarkredBlue61 Aktif Tofaşcı
**
Aktif Tofaşcı

  • Konular148
  • Mesajlar14,277

  • İsim: Ahmet
    Şehir: Ankara
    Yaşınız: 27
    Araç Serisi: Kartal 1.6i.e
    Model Yılı: 2001
(30.01.2024, 13:07)TÜRK_EGiNLi yazdı: Tırnak aralığı 85 çok olur,diye düşünüyorum bir konuda sende yazmışsın hatta Mustafada yazmış lpg için 0,65 yapın denmiş ben iridyum buji aldım göz ile kontrol ettim taktım sıkıntı olmadı bu sene bakım yaptırırken karbüratörcü arkadaş ayarladımı farkında değilim fakat sıkıntı yok gaz yemesi falan çok iyi sadece 140 civarı şaft balans yapıyor fırsat bulursam onuda yaptıracağım.

o kadar düşük karburatörlülerde olur belki ama ie de yüksek diye biliyorum. kaldı kı zaten voltajı yüksek olduğu için o kadar düşük tırnak aralığı sıkıntı oalbilir bobini yorabilirsin. yarın olmadı bi takım alayım bi değiştireyim bakalım uzun yola çıkıcam yakıtta arttı şu sıra

(30.01.2024, 15:22)Falcon417 yazdı: Ahmet kalp krizi geçirir aman iridyum falan demeyin bize itibar etmiyor :haha
Bujinin ohm değerini bilmek lazım ölçü aletiyle bakılırda 20 bin yapmış bujiyi değiştir artık pintilik yapma git orjinal champion bul bir yerlerden, bu markada da anlamadığım bişey var standart karbüratörlü araç için olanını aldı arkadaş kepaze etmişti ie için sıkıntı yok Kahve Gazete

yada 2 takım alıcam birini takıp diğerlerini ölçüp bakıcam. bayadır bu markayı kullanıyorum ie ve karburatör için olanı farklı muhtemelen voltaj ile alakalı. zaten karburatörlüyü ie ye takarsan sıkıntı oluyor o kesinde tersini yaparsan muhtemelen tırnak arasını düşürürsen toplar gibi. içindeki iletkenın farklılığı varsa oda etkiler.karburatörlüde biraz daha düşük malum voltaj. belki tam atlayamıyordur.
Şuan Offine!
Şuan Offine!
Falcon417 Genel Sorumlu
*****
Genel Sorumlu

  • Konular223
  • Mesajlar82,205

  • İsim: Mustafa
    Şehir: Adana
    Yaşınız: 36
    Araç Serisi: Şahin
    Model Yılı: 1989
  • Rep puanı 553
Ahmet karbüratörlüye tutup ie bujisi takacak kadar kafam iyi mi benim sence champion sadece ie bujisi yapıyor mu zannediyorsun yoksa   :hıı Biz marka olarak bunu tercih ettik arkadaşa champion al tak dedim başına iş açtı sonra araç satıldı gitti zaten. Bir de ie olsun karbüratör olsun çok farkedeceğini sanmıyorum tırnak aralığının, bobini yorma ie de hiç olmamalı çift bobin var sonuçta. Tırnak aralığı kitapçıkta 0,85 demiş fakat bu benzin için yazılmıştır lpgli araçlarda biraz daha dar olması gerek tabi bujininde buna ne tepki vereceğini denemek lazım onun içinde 0,75 yapıp bir test etmeli

Yav bu kadar yazdığıma da değmez ha git sıfır takım al şuna 20 bin km az değil lpgnin yüksek ısısına maruz kalmış buji bu yav. Hani yeni nesil araçlarda 60 bin falan yazanı görüyorum nasıl oluyorsa artık hiç mantıklı değil bujinin görüntüsü neyse ona göre karar vermek lazım fazla zorlamamalı
[+] 1 üye bu paylaşımı beğendi
Forum yönetimiyle alakalı sorunların dışında tarafıma özel mesaj gönderimi yapmayınız
[Resim: kkDld9.jpg]
"Ne çok gezen bilir, ne çok okuyan bilir.. En çok cahil bilir, o her şeyi bilir..."


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Bujı,buji kablosu,ateşleme bobini Alper48 10 90 11.01.2024, 17:42
Son Yorum: DarkredBlue61
  İe buji ne olmalı Trabzonlu611 16 184 25.06.2023, 12:53
Son Yorum: Falcon417
  Şahin 1.6 i.e Buji Problemi ? dominar16ie 13 117 10.05.2023, 15:18
Son Yorum: Falcon417
  Buji Pasaa67 11 163 20.01.2023, 15:02
Son Yorum: Falcon417
  bakım yağ buji buji kablosu bobin dinamo Furkan28 62 1,103 13.08.2022, 15:35
Son Yorum: Falcon417
  Buji kablosu Ti_Poyraz 3 121 26.06.2022, 02:04
Son Yorum: Ti_Poyraz
  Buji tavsiye erkan_ibrahim 62 1,044 20.06.2022, 21:00
Son Yorum: gaphoenix